همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند مهمترین نقش رسانه‌ها در مسئله حاشیه شهر ایجاد حساسیت نسبت به آن است
سرخط خبرها

رؤیای جهان بدون دود | آیا تولید سیگار متوقف می‌شود؟

  • کد خبر: ۷۶۱۰۱
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
رؤیای جهان بدون دود | آیا تولید سیگار متوقف می‌شود؟
آمار مصرف سیگار در کشور ما چیزی حدود ۶۵ میلیارد نخ در سال است و این در حالیست که طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، سالانه حدود ۸ میلیون نفر در جهان به واسطه استعمال دخانیات از دنیا می‌روند.

مریم شیعه زاده | شهرآرانیوز؛ مدتی از مصاحبه جنجالی مـــــدیـــــرعامـــل شـــــرکــت فیلیپ موریس اینترنشنال می‌گذرد و توجه صنعت دخانیات به اظهارات او جلب شده است. او در اقدامی غیرمنتظره، از دولت‌ها خواست تا جلوی تولید دخانیات را بگیرند. مدیرعامل فیلیپ موریس از جهانی بدون سیگار گفت و اظهار امیدواری کرد تا همان طور که پیش‌تر خودرو‌های بنزینی جای خود را به خودرو‌هایی دادند که با سوخت پاک کار می‌کنند، روزی برسد که در جهان هیچ کس سیگار نکشد.

او از دولت انگلیس به عنوان تأمین کننده بخش زیادی از دخانیات خواست تا به مدت ۱۰ سال جلوی تولید و توزیع تنباکو و سیگار را بگیرد و در چنین اوضاعی پیش بینی می‌شود به زودی تولید سیگار مارلبرو که متعلق به شرکت فیلیپ موریس است، متوقف شود.

با این وجود نمی‌توان آن چنان به این اظهارات دلخوش کرد زیرا این شرکت‌های صنعتی سودآوری و منفعت اقتصادی را در اولویت سیاست‌های خود قرار می‌دهند. در متن کامل گفت وگوی گاردین آمده است که توجه شرکت فیلیپ موریس به سرمایه گذاری روی دارو و درمان جلب شده است و آن‌ها از تجارت دخانیاتشان به عنوان تجارتی غیرقانونی نام برده اند. آن‌ها امیدوارند با حرکتی جهانی و پویشی بزرگ جلوی مصرف سیگار را یک بار برای همیشه بگیرند.

فیلیپ موریس اینترنشنال اکنون ۵۰ درصد از سرمایه در حال گردش خود را به بخش درمان و بهداشت اختصاص داده است و مأموریت جدیدش را با عنوان «جهان بدون دود» معرفی کرده است. همچنین این کمپانی یک میلیارد پوند به یک شرکت ساخت دارو پیشنهاد داده است که در زمینه تولید داروی آسم فعالیت می‌کند.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، سالانه حدود ۸ میلیون نفر در جهان به واسطه استعمال دخانیات از دنیا می‌روند و تعداد مصرف کنندگان دخانیات حدود یک میلیارد نفر تخمین زده می‌شود. کشور‌های در حال توسعه چندین برابر کشور‌های پیشرفته سیگار مصرف می‌کنند و بد نیست بدانید که این آمار در کشور ما چیزی حدود ۶۵ میلیارد نخ در سال است.

این آمار را که وزارت صمت اعلام کرده است، فقط به مصرف سیگار مربوط می‌شود و دیگر دخانیات، آمار جداگانه‌ای دارند. باید دید که در کنار شرکت فیلیپ موریس اینترنشنال، آیا دیگر شرکت‌های تولید دخانیات دنیا نیز به سمت جهانی بدون سیگار حرکت می‌کنند یا خیر.

سالانه چهارونیم میلیارد ته سیگار در طبیعت رها می‌شود و در گذر سال‌ها چندین هزار تن نیکوتین وارد آب و خاک شده است. سالانه ۹ میلیون اصله درخت در سراسر جهان برای تولید سیگار قطع می‌شوند و حجم منوکسیدکربن و گاز متان را به طرز درخور توجهی بالا می‌برند و به تولید میلیون‌ها تن زباله‌های شیمیایی منجر می‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->